کارگاه آموزشي اصول نگهداري و تغذيه و مراقبت از زنبور عسل در فصل سرما

کد خبر: 179896 تاریخ انتشار: 1401/09/22 22:17:19
نمایش: 232
اخبار
کارگاه آموزشي اصول نگهداري و تغذيه و مراقبت از زنبورعسل در فصول سرد سال با حضور 56 نفر از علاقمندان و زنبورداران شهرستان در محل مركز خدمات حومه و ليرابي برگزار گرديد.
به گزارش روابط‌ عمومي فرمانداري شهرستان اردل وحيد طهماسبي سرپرست مديريت جهاد کشاورزي شهرستان با اعلام خبر فوق و با اظهار اينکه با توجه به درخواست هاي مکرر کشاورزان و زنبورداران شهرستان، کارگاه آموزشي مهارتي آشنايي با دوره زمستان گذراني زنبور عسل با تدريس جناب آقاي نعمت اله كياني از پيشکسوتان زنبورداري شهرستان برگزار گرديد افزود: اميد است بتوان با برگزاري اين دوره هاي آموزشي باعث كاهش تلفات زنبورستان در فصل زمستان شد.
 
وي با اظهار اينکه در دوره آموزشي فوق در خصوص انواع تغذيه زنبور عسل,نگهداري زنبورستان در زمستان,شرايط نگهداري زنبور عسل در فصول پاييز وزمستان علت مرگ زنبور عسل در زمستان,تغذيه مصنوعي زنبور عسل ,روش پوشاندن کندو در زمستان،زمان تغذيه زنبور عسل،بيماري هاي زنبور عسل، تلقيح مصنوعي زنبور عسل، پرورش زنبور ملکه، انواع مکمل هاي غذايي مورد نياز زنبور عسل در دوره پرورش و نگهداري آموزش هايي ارائه گرديد،افزايش توليد عسل و افزايش سلامت غذايي را از ديگر اهداف برگزاري اين دوره آموزشي عنوان کرد.
 
همچنين علي اکبر رئيسي ، مسئول اداره ترويج شهرستان اظهار اميدواري نمود با استقبال چشم گيري که از کارگاه هاي آموزشي مهارتي به خصوص با موضوعات مربوط به زنبور عسل مي گردد به تعداد زنبورداران اين شهرستان اضافه شود و گام موثري در اشتغال زايي منطقه باشد.
 
وي همچنين نيز هدف از برگزاري اين دوره را آموزش و توانمندسازي شرکت کنندگان جهت ايجاد اشتغال پايدار عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسيل هاي موجود و سابقه موفق پرورش زنبورعسل در شهرستان و اشتغال جوانان در بنگاه هاي کوچک زودبازده، آگاهي بخشي، رفع مشکلات زنبورداران و نگهداري و پرورش صحيح زنبور اين دوره برگزار شد.
 
گفتني است: يکي از ارزشمندترين کارهاي يک زنبوردار همين مديريت زمستان گذراني موفق است، چراکه اگر يک زنبوردار جمعيت سالم و خوب در کلني‌ها داشته باشد اگر حتي سال بعد مديريت خوبي هم نکند يا به بچه دهي خوب منجر مي‌شود يا به توليد عسل که در هر صورت مساوي با افزايش سرمايه پايدار است.

مولف: محمد رئیسی اردلی

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

سایت های مرتبط







 

آرشیو

نظرسنجی

نظر شما درباره سایت سایت جدید چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
10
امروز
617
دیروز
263
هفته
2245
ماه
64170
 

اوقات شرعی