شکستگي خط انتقال نفت

خط لوله انتقال نفت واقع در منطقه ميانکوه شهرستان اردل دچار شکستگي و آتش‌سوزي شد.

حرکت یک تکه سنگ بزرگ موجب فشار بر روی لوله انتقال نفت مارون و شکستگی آن در منطقه سرخون شد.

کد خبر: 154934 تاریخ انتشار: 1399/09/24 10:09:31
نمایش: 1105
اخبار

در پي وقوع حادثه شکستن لوله نفت در منطقه سرخون و گندمکار شهرستان اردل و ايجاد حريق گسترده در اين منطقه، استاندار چهارمحال و بختياري با همراهي جمعي از مسئولان مرتبط با مديريت بحران، پس از بازديد ميداني از منطقه مورد نظر، در جلسه مديريت بحران اين شهرستان شرکت کرد.

اقبال عباسي ۲۳ آذرماه در جلسه مديريت بحران شهرستان اردل، اظهار کرد: اين منطقه کوهستاني و صعب‌العبور است و در گذشته رانش زمين در برخي مناطق بخش ميانکوه شهرستان اردل رخ داده بود، رانش زمين موجب حرکت يک تکه سنگ و سقوط بر روي اين خط لوله انتقال نفت شده است

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: حرکت سنگ و قرار گرفتن آن در مجاورت لوله انتقال نفت مارون موجب فشار بر روي اين لوله انتقال و شکستگي آن شده است

وي با اشاره به اينکه از ساعات اوليه وقوع حادثه از سمت استان خوزستان مسير انتقال سوخت مسدود شد، عنوان کرد: به‌سرعت ماشين‌آلات براي اطفاي حريق و مسدود کردن مسير نفت وارد منطقه شدند

عباسي با بيان اينکه شکستگي لوله نفت در منطقه سرخون خساراتي را به اراضي کشاورزي، شيلات، آب شرب، آب کشاورزي و محيط‌زيست منطقه وارد کرده است، خاطر نشان کرد: صبح فردا ستاد مديريت بحران استان براي بررسي وضعيت منطقه و برآورد خسارات برگزار و گزارش اين جلسه به ستاد مديريت بحران کشور ارسال مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: خوشبختانه با همکاري نيروهاي امدادي، عوامل خطر تا حد زيادي بر طرف شد.

وي با اشاره به اينکه بايد علل اصلي اين‌گونه حوادث در آينده و گذشته مشخص شود، گفت: بايد مسير لوله انتقال نفت به‌طور کامل بررسي و اگر در مسير نشتي وجود دارد دقيق مشخص شود و راهکار علمي و تخصصي براي مشکل پيشنهاد شود.

عباسي تاکيد کرد: شرکت مشاوري در حال انجام مطالعات براي حل مشکل آلودگي نفتي در منطقه سرخون است، بايد اين مطالعات با سرعت انجام شود و براي حل اين مشکل همين شرکت وارد عمل شود.

محمود کياني فرماندار شهرستان نيز با بيان اينکه حريق ناشي از شکستگي خط لوله انتقال نفت در منطقه سرخون اردل با تلاش نيروهاي امدادي مهار شد، اظهار کرد: امکان شعله‌ور شدن مجدد آتش وجود دارد، بنابراين نيروهاي امدادي در منطقه هم‌چنان حضور دارند..

 کياني خاطرنشان کرد: با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و جمعي از مسئولان استاني وشهرستاني جلسه مديريت بحران تشکيل شد. وي يادآور شد: مقرر شد در اولين فرصت علت اصلي وقوع حادثه مشخص و نسبت به رفع آن اقدامات مقتضي صورت بگيرد..

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

سایت های مرتبط







 

آرشیو

نظرسنجی

نظر شما درباره سایت سایت جدید چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
7
امروز
234
دیروز
637
هفته
2653
ماه
64498
 

اوقات شرعی